10 dagar...

... utan nikotin.
.
En liten inventering av hur det har funkat att leva utan nikotin i 10 dagar... och är det någonting som förvånar mig fortfarande är det hur enkelt det är att sluta röka utan att för den delen ersätta nikotinet med... nikotin... för helt ärligt... det var ju lite av plan B för mig... men nä... det behövdes verkligen inte... visst händer det väl att jag blir sugen på en cigg lite då och då... och då räknar jag inte ens de fåtaliga tillfälle då jag kanske kan ana någon form av fysisk abstinens... tror jag... för mig sitter mina röksug helt och hållet mellan öronen och beror på helt andra saker än nikotin.
.
Den största risken för mig är att det har varit lite för enkelt att sluta röka... det känns ju nästan som om jag skulle kunna kontrollera ett begränsat feströkande... en cigg lite då och då... och det är ju inte sant... för mig är det allt eller inget som gäller... måste bara säga det högt till mig själv lite då och då så att jag inte glömmer bort det.
.
Inte ens sugen på en cigg just nu... 
 

Kommentarer :

#1: Gunilla

Härligt.......du börjar nu bemästra världens bästa uppåt och nedåt drog.cigaretten passar vid alla tillfällen. Att den är skadlig var det aldrig någon som berättade ..........Det räcker att besöka en lungklinik, eller att lyssna på en storrökares fantastiska hosta och hesa röst. Vad du än gör, ersätt inte rökningen med snus.........fy för den lede!

Svar: Nej snus är inget för mig... fattar ju inte riktigt det där med att ersätta nikotin... med... nikotin.Skadligt??? är det verkligen sant ;-)... det har ingen berättat för mig ;-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :