Fattig...

... på ett hotell i Alvesta.

Gott käk... en frukostbuffé som inte går av för hackor... snart käk igen... kvällsmiddag... de "fattigas" förespråkare är på kurs... och lär sig att hålla cirklar där det är tänkt att vi fattiga ska lära oss det politiska spelet och komma fram med vårt budskap till de som tar besluten om hur vi ska leva våra liv... och i den bästa av världar faktiskt kunna påverka våra egna liv.

Det har börjat bra... som fattig har jag det väldigt bra här på hotellet i Alvesta... nästan så att jag skulle kunna glömma bort varför jag är här... tack och lov så är jag inte ensam... jag träffar massor av intressanta människor som brinner för detta projekt... det får mig att inse allvaret... det är på riktigt... fattigdomen finns runt hörnet...


... och det är faktiskt en påtaglig verklighet för allt fler människor i Europa och även i Sverige...

... det hjälper inte att blunda... den försvinner inte för det... och att fattigdomen skulle vara utrotad i Europa till år 2010... nja... hoppas kan man ju... men ärligt... nja... det ska jag tänka på nu... när jag sätter mig till bords... på ett fint hotell i Alvesta... jag är verkligen priveligerad på alla möjliga sätt... rik även som fattigrepensentant.

Kommentarer :

#1: Bekele

Tycker det verkar som att du börjar förstå "fattig grejen"......

skriven
#2: peter

Jo det är en kanongrej med ett syfte som jag gillar... jag är FÖR brukarperspektivet.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :