Livet är fyllt av...

... valmöjligheter.

Idag så ska jag välja att ta på mig mina fina vackra och positiva glasögon... genom dessa ska jag ta del av verkligheten runt omkring mig... se hur många möjligheter jag har för att göra detta till en bra dag... vara nöjd med vädret hur det än blir... le lite extra åt någon jag inte känner (och hålla tummarna för att det inte missuppfattas *L*)... handla någonting lite extra gott att mumsa på framför TV:n i kväll... ja, idag har jag bestämt mig för att göra mitt bästa för att ha en riktigt bra dag... på måndag ska min pappa begravas och jag är övertygad om att han också tycker att jag är värd en bra dag idag... att känna sorg behöver inte betyda att jag ska lida mig igenom livet... att pappa inte finns längre är livet på livets villkor... och betyder inte att jag är förbjuden att skratta eller välja att ta på mina positiva glasögon. 

Jag har ett behov av bra dagar... och det innebär inte att jag kommer att blunda för de svårigheter som kan dyka upp under dagen... nä... mer att jag ska leta efter lösningar istället för att fastna i problemet.


Tack och lov så kan jag välja att se positivt på tillvaron... att jag har den valmöjligheten.

Kommentera inlägget här :