Pugh...

... dundrade ut ur högtalarna i bilen på vägen in.

Och jag minns mina ungdoms dagar *L*... jag är inte den som lyssnar så mycket på texterna i musiken men Pughs texter de kunde vi utantill hela gänget... och detta var ju på den tiden då vi drev omkring på gatorna och stökade runt... undantaget var alla föräldrafria fester... dessa helt vansinniga tillställningar då hela hus kunde raseras i ett naffs av ett ungdomsgäng som hetsade varandra till vanvett... sjungande Pugh Rogerfelt med skrålande målbrottsröster.


Det är sådana minnen som jag får när jag sitter i bilen och lyssnar på Pugh Rogerfelt.

Vi ungdommar kanske tyckte att det var fräckt... men jag är ganska övertygad om att de föräldrar som kom hem till en förstörd villa hade lättare att hålla sig för skratt... och sensmoralen i detta är kanske... att allt var fan inte bättre förr... vi slogs och levde rövare även då... ja jävlar.

Kommentarer :

#1: Anonym

Kommer ihåg en som blev hos dig,

skriven
#2: Anonym

Jag fick ju ringa länsman :-)

och du va inte hemma

kram min vän

skriven
#3: peter

Jo jag minns också den festen... även om jag inte var hemma... tur att jag även på den tiden faktiskt hade en och annan ansvarsfull vän L... tack!



(((kram)))

peter

skriven
#4: peter

Jag kommer mycket väl ihåg det tillfället... trots att jag inte var på plats i mitt eget hem... tur att jag redan då hade vänner som tog ansvar... en och annan iallafall L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :