Springeriet...

... har upphört.

Jag skyller på att jag har ont i ryggen och att det säkert beror på att jag sprungit sönder den (ryggen alltså)... men jag tror inte på mig själv... för om jag är riktigt ärlig så beror det mest på det gamla vanliga som brukar hända när jag bryter ett mönster... mina rutiner blir rubbade och vipps så försvinner det som jag kan känna moptstånd för när jag stannar upp och tänker efter... som typ... springeriet.

Ja, jag vet hur jävla bra jag mår när jag springer mina morgonrunder... det handlar inte om det... för mig handlar det om rutiner... att göra saker på rutin... utan att tänka... bara göra det... och konstigt nog så är det mesta som jag får en belöning för när jag gjort det samma saker som jag blixtsnabbt kan förhandla bort... med mitt springeri så resonerar jag som så att "det är ingen idé att börja springa förrän efter nästa vecka har passerat"... att mina rutiner bröts beror ju på att jag varit ute och rest kors och tvärs... och den resan fortsätter även nästa vecka.

Sanningen är egentligen att jag idag (bara för idag) bara behöver ta på mig träningkläderna snöra på mig dojorna och öppna dörren... men att jag istället sitter i min morgonrock framför datorn och försöker svamla bort mitt springeri... men det vill jag inte ha reda på så jag flippar iväg på alla möjliga sidor här på min dator (mer eller mindre barnförbjudna) istället för att springa.


Men sen... imorgon... då ska jag börja springa igen... ska bara fixa en pryl först...

... som att slänga mig i soffan och se en film till... *suck*.

Kommentarer :

#1: Anonym

Det låter jobbigt det där, glöm inte att du är värd din springtur!

Din kropp är värd den, din själ och ditt sinne. Jag hörde från någon slags guru, minns inte vem, att rutiner är något av det andligaste vi kan göra och det är där den riktiga friheten finns för då släpper vi taget!

Jag jobbar på morgonmeditationen just, ibland går det bra och ibland mindre bra. Så kan det va!



Kram kram

skriven
#2: peter

Ja rutiner är fan vägen in i andligheten... ruskigt bra sagt L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :