Tebax till rikemanslivet...

... för nu är fattigdagarna på hotellet i Alvesta över.

Mätt och belåten... och med en liten saknad av alla dessa trevliga människor jag har fått möta dessa dagar som fattig på hotell... nu är sötebrödsdagarna över tillbaks till verkligheten som rikeman... det får gå... även om det känns lite fattigt att vara rik igen *L*.

Nä skämt åsido så är det nu projektet börjar... riktlinjer har dragits upp... praktiska detaljer har finslipats och vi har ett slutdatum då den färdiga produkten ska presenteras... det ska bli spännande att se vart denna resa leder... men hur det än går så har jag redan lärt mig massor om det systemet som vi lever i... saker som jag kommer att ha nytta av i mitt dagliga arbete... och jag gillar politik... praktiskt politik... som att kunna vara med och påverka i min närmiljö... för det går... jag är inte längre ett offer som är omgiven av idioter... nä jag är en produktiv medborgare i vårt samhälle... som kan vara med och påverka... thoho... det gillar jag... att slippa den varma svettiga offerkoftan som jag bodde i under sååååå många år.


Jag är fri... fri att ta ansvar för mitt eget liv i det samhälle som jag också tillhör... skönt.

Kommentarer :

#1: anette

mmmmm kände du att ja la me jämte dej där =o) bamse kram till dej<3

skriven
#2: Daniela

Visst är det häsftigt =))

Kramisar i massor och kul att få äran att lära känna dig, du e en skön prick =)

Kramisar

skriven
#3: Bea

Hej Peter och tack för din oerhört givande föreläsning idag, i Vetlanda. Det fick mig att tänka mer på min egna situation. Att jag kanske visst behöver prata mer med någon som vet och orkar lyssna.

TACK!!

Min sambo blev också rörd av det du sa, även min son. Han tyckte det var intressant. Han sa att han tyckte du skulle komma till hans skola och föreläsa.

Ha det bäst och sköt om dig.

P.s jag ska nog försöka jobba lite på det där med att jag är en vacker och värdefull människa...värdefull kan jag förvisso gå med på...men....nja...

skriven
#4: peter

Där hade du gillat att ligga Anette... på en relativt öde strand i Indien... det var mumma L...



... och tack för att jag får lära känna dig Daniella... jag gillar dig L...



... och Bea vi ÄR alla vackra & värdefulla människor... och jag kan ju bara prata för mig själv men jag har iallafall haft ett stort behov att prata med mina vänner som FÖRSTÅR på riktigt vad det är jag snackar om... jättetack till er familj från mig som vet... att ni är vackra & värdefulla L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :