Dagen efter...

... kvällen före.
.
Det känns lite tomt att vakna upp hemma i Brännebassalt denna dag... i går var mitt hus fullt av vackra fina vänner och idag är det alldeles tyst... den största skillnaden mot förr i tiden då midsommar var förknippat med att supa skallen i småbitar är att jag inte längre vaknar med stora svarta hål från gårdagen... dessa minnesluckor som var en del av min vardag när jag söp som värst och som ständigt gav mig en fruktansvärd ångest... denna morgon så minns jag allting som hände i går och det är enbart fina minnen som fyller mig med kärlek... klart att det känns lite tomt när jag har någonting fint att sakna.
.
En stor del av midsommarkvällen ägnades åt skapande konstnärlig verksamhet.
.
Efter att vi käkat de sedvanliga sillarna och potatisarna och grillat några korvar över en fin glödbädd ute i min trädgård gav vi oss iväg på en promenad till den lilla badsjön som finns där jag bor... över stock och sten tog vi oss fram genom skogen... någon gav upp men de flesta av oss trotsade det faktum att det började regna efter några hundra meter... och visst var det skönt att ta del av den svenska naturen på nära håll en midsommarafton... det hör ju liksom till tycker jag... midsommar passar bäst ute på landet om ni frågar mig.
.
Efter en fantastisk efterrätt med både tårta och glass... och naturligtvis massor av jordgubbar... lugnade vi ner oss lite med ett fint spontanmöte innan vi plockade fram målargrejorna... tog fram några stora skålar godis innan vi satte på skön musik och började måla tavlor så det stod härliga till... och fan vad skoj det är att skapa tillsammans med mina vänner.
.
Jag är lyckligt lottad som har en möjlighet att välja att fira midsommar på detta sätt tillsammans med mina fina vänner... ingen fylla... inget jidder... bara kärlek.

Kommentarer :

#1: lena

Det låter helt underbart.....jag blev så glad när jag läste detta och efteråt lite sorgsen.....känner saknad......

skriven
#2: peter

Med de vänner som jag har omkring mig så är det lätt att leva... ja faktiskt helt... underbart...



... jag är en ovanligt lyckligt lottad kille.



kram

peter

skriven
#3: Alex

Tack så mycket för den fina kvällen! Det var riktigt najs



Kram

skriven
#4: peter

Tack ska ni ha som kom och förgyllde min dag...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :