Solskyddsfaktor...

... 15.
.
Jag kommer att ta med mig solskydd till stranden idag... trodde för några dagar sedan att jag hade fått mjäll när min flint började fjälla efter en dag på stranden i Sitges... det tog faktiskt ett litet tag innan jag fattade att det berodde på att jag exponerat mig själv för solen lite för länge... och så här i början på sommaren så är det ju lätt att bränna sig... och eftersom jag gärna vill bli solbränd fort som fan så tillhör jag dem som bränner mig varje år... om och om igen... man kunde kanske tro att jag lärt mig av mina misstag... men ni vet... jag är en beroende... och van vid att göra samma misstag om och om igen... år efter år.
.
Men idag så tänker jag i alla fall packa ner solskyddskräm när jag beger mig ner till stranden för att få lite färg på min kropp... visst är det väl härligt att bejaka fåfängan... och vem vet... kanske blir det så himla varmt i solen så att jag vågar bada i det iskalla vattnet... 16-17 grader såg jag på TV:n i morse.
.
Jag är tveksam till om jag vågar doppa mig... jag känner inga krav på det.
.
Men visst är det underbart med sommar och sol... att äntligen kunna åka ner till stranden igen och ligga där och slappa i värmen några timmar med en bra talbok i lurarna... och förhoppningsvis få lite färg på kuppen... det kan snackas hur mycket som helst om hur farligt det är med sol och solbränna... och jag förstår verkligen att det är sant... sol och solbränna kan ge mig cancer... men det struntar jag i... jag tycker så mycket om att känna mig fräsch och solbränd att jag t.o.m. är beredd att sola solarium om det kniper... sådan är jag... inte så smart kanske... jag tröstar mig med att jag idag har packat ner solskyddsfaktor... 15.

Kommentera inlägget här :