Mina NA-möte...

... är fortfarande väldigt viktiga för mig.
.
Det har hänt (inte ofta men det har hänt) att jag fått frågan om jag "fortfarande går på NA-möte"... och det gör jag ju... följdfrågan som då kan dyka upp är... "när är du färdig med det då?"... och svaret som jag förhoppningsvis aldrig kommer att glömma bort är lika självklart som enkelt... aldrig!
.
För jag blir aldrig frisk... möjligtvis och om jag jobbar på det så kan jag hela tiden bli lite bättre... eller som vi säger i vår gemenskap... fortsätta att tillfriskna... och jag kan förstå att människor som inte vet så mycket om beroendesjukdomen kan ha lite svårt för att förstå vad vi håller på med... och inte riktigt fattar att man aldrig någonsin blir frisk om man är t.ex. alkolist och narkoman... den dagen då jag inbillar mig att jag är frisk är jag verkligen illa ute... för det är ju samma dag som jag "glömmer bort" att ta ansvar för min sjukdom... och tar jag inte mitt ansvar så försvinner min frihet och kommer med största sannolikhet ganska snabbt att bli slav under mitt eget begär igen... och det vill jag ju inte... för jag har fått smak på friheten... jag gillar att vara fri på riktigt.
.
Ensam är fan inte stark och jag behöver verkligen mina vänner... och möten.

Kommentera inlägget här :