Om 10 minuter...

... är jag på väg till ännu en utbildning.
.
Det är ju en himla tur att människokroppen är så sinnrikt skapad att vi kan lära oss saker och ting genom hela livet... det finns liksom ingen "bäst före datum" när det gäller inlärning... visserligen så kanske jag lärde mig lite snabbare när jag var yngre men det viktigaste är trots allt att jag har kvar förmågan att lära mig någonting nytt ända tills jag dör... och på så sätt fortsätta att utvecklas... resten av mitt liv om jag vill.
.
För tre år sedan lärde jag mig att åka bräda... och jag fortsätter att utvecklas.
.
Idag så ska jag lära mig att göra en brukarrevision... och om jag är uppmärksam så kanske jag även kommer att lära mig någonting om livet som kan vara bra att veta... för varje dag är en källa till kunskap... om jag väljer det... och jag gillar att vara nyfiken... kanske för att det är väldigt utvecklande... och jag nöjer mig inte med att vara nyfiken... för jag gillar även att utvecklas som människa.

Kommentera inlägget här :