Prover, prover...

... och ännu flera prover.
.
Idag så är det en provlämnardag för mig... jag har redan hunnit med ett besök på Vårdcentralen i Lidhult där jag lämnat lite blodprover... hon berättade för mig att de skulle kolla min lever, njure och lite andra grejer... tydligen så kan min kropp tagit skada efter att ha varit sjuk såpass länge som jag ju trots allt har varit... och i min journal står det tydligt att min doktor inte rekomenderade mig att ta min kompis medicin mot parasiten... medicinen som på ett mirakulöst sätt gjorde mig i det det närmaste helt frisk samma dag som jag åkte upp med liften för första gången för en vecka sedan... det är ju nästan så att jag blir religiös på kuppen... helt otroligt... jag har inte ens vågat skriva om det i bloggen under hela veckan... rädd för att förtrollningen i så fall skulle släppa... nu vågar jag nästan tro på att jag är frisk... och håller tummarna för att mina prover kommer att bekräfta det.
.
Så här i efterhand så vågar jag se mitt fysiska tillfrisknande som ett smärre mirakel.
.
Nu ska jag bara inom vårdcentralen i Ljungby och lämna några bajsprover... sen hoppas jag att få ett positivt svar från min doktor... typ att jag är helt frisk... att det kanske tar ett litet tag innan min mage är helt och hållet återställd är jag på det klara med... men om jag får be om någonting så är det att doktorerna lägger märke till att det faktiskt var min kompis medicin som gjorde mig frisk... att man kan läsa om den behandlingen på internet... och att det inte är ovanligt att man kan behöva upprepa den medicineringen... inte för att jag är bitter på den svenska sjukvården för att min behandling blev onödigt lång... utan mer för att det ju kan vara bra att veta vad som funkar nästa gång någon drabas av en Guiardiaparasit... för helt ärligt så önskar jag ingen denna upplevelsen... även om den så klart har varit/är väldigt lärorik.

Kommentera inlägget här :