Stefan Einhorn...

... ska föreläsa i Halmstad idag.
.
Jag fick ett tips i fredags om att Stefan Einhorn skulle föreläsa i Halmstad idag... och eftersom jag ju läst några av hans böcker så tyckte jag att det kunde vara intressant att gå och lyssna på honom... kanske behöver jag uppdateras i konsten att vara snäll... en extra dos av den insikten kan jag bara inte vara fel... för mycket "snällhet" tror jag inte att vi kan få... tvärtom så tror jag att vi kan behöva ännu flera snälla människor... överallt och alltid.
.
Att visa varandra kärlek och respekt tycker i alla fall jag är himla fint... och snällt.
.
Som vanligt (tack och lov) så förväntar jag mig väl inget speciellt av föreläsningen... jag gör ju för det mesta och allra helst alltid mitt bästa för att inte bygga upp förväntningar... för förväntningar är nog enligt mig ett av det mest effektiva sätten för att lyckas bli besviken... nä då väljer jag hellre att bli överaskad... och det bästa med att inte ha så himla mycket förväntninger på ditten och datten är att jag då flyttar ut från de där 12 centimeterna mellan mina öron (hjärnan)... och istället upplever det som händer i detta nu runt omkring mig... och då fattar jag ju att det är den ständigt pågående resan genom livet som är målet... här och nu.

Kommentera inlägget här :