Riktigt tråkiga besked...

... fick jag idag.
.
Doktorn från infektionskliniken i Växjö ringde mig idag... han berättade för mig att jag hade haft rätt när jag var där den 16 februari... för jag vågade inte riktigt tro på att min parasit hade försvunnit... tyckte att mina symtom var alltför bekanta... men han berättade för mig att proverna jag lämnat inte visade på att jag hade några parasiter... så jag skickades hem friskförklarad men med förhållningsregler om att lämna några prover till... och nu ringde han till mig för att delge mig lite dåliga besked... att min parasit fortfarande levde i min kropp... jag vet inte om jag blev glad eller ledsen över beskedet... nu fick jag i alla fall en förklaring på varför jag inte känner mig så mycket bättre och att mina symtom beror på något... att jag typ är exakt lika sjuk som jag var redan i början på januari.
.
Mannen på bilden har ingenting med texten att göra... tror jag i alla fall.
.
I vilket fall som helst så lovade han mig att skicka en vad han kallade för dunderkur hem till min brevlåda omedelbart... den medicinen fanns inte ens att tillgå på apoteket utan bara på infektionskliniken i Växjö... att han skickar hem den till mig är bara för att jag ska slippa köra alla mil till Växjö... och det är jag tacksam för... annars så börjar jag faktiskt få allt svårare att känna tacksamhet när det gäller den svenska sjukvården och min Giardiaparasit... och det är med sorg jag skriver det för det är fan så mycket roligare att känna tacksamhet... känslan som börjar spira i mig nu kan snarare benämnas för... hopplöshet... ja ta mig fan... nu är jag riktigt jävla trött på min parasit...
.
... döööö parasitjävel!!!

Kommentera inlägget här :