Hampi...

... slar ta mig fan ut det mesta jag upplevt.
.
Vi akte ju ivag tidigt som tusan fran Agonda i morse (04:00 for att vara exakt) i en taxi... och nar vi fick se att han trots allt hade valt den lilla taxin sa forberedde vi oss pa en skrackresa... men dar fick vi tji... det gick som en dans trots att (eller tack vare kanske) jag valde att jagga mig bland bagaget... somnade ganska snabbt och sov i nagon timme innan det var dax for ett frukoststopp langs vagen... Highway hotell hette langtradarfiket och pa skylten var ett mariuanablad en del av loggan... undrar hur det hade funkat i Sverige... var chaffor rokte faktiskt inte pa forran vi bara hade nagon mil kvar till Hampi och jag tycker nog att det var bra att han vantade sa lange... allra helst eftersom vi ju fardades pa Indiska landsvagar... visserligen sa vi "bara" tva olycker pa resan... och jag vet inte om de ocksa hade kakat frukost pa Highway hotell.
.
I vilket fall som helst sa hann vi inte mer an blinka innan vi var framme i Hampi vid 12.00 tiden (rekordsnabbt enligt chafforen)... och dar hittade vi snabbt ett hotell och en restaurant dar vi kunde kaka... sen skulle vi bara softa lite och kolla runt i var omedelbara narhet... och jag har precis kommit hem nu... och jag har da aldrig varit med om maken... helt sinnessjukt haftigt... sa himla vackert och det ar som att vandra omkring i en film fran 15.00-talet... vi var bara precis i narheten och hela tiden sa vaxte upplevelsen... precis som Indien i vanliga fall ar mer av allt sa ar Hampi ocksa det... tyvarr kan jag inte lagga upp nagra bilder just nu... men a andra sidan sa tror jag inte att nagra bilder i varlden kan beskriva denna upplevelse... ska ni besoka Indien sa rekomenderar jag er ett besok i Hampi... det speler ingen roll att det har hittat hit lite mer turism de senaste aren... den marknaden forsvinner faktiskt i upplevelsen... jag ar glad over att jag satte mig i taxin i morse.

Kommentarer :

#1: gabriella

Låter underbart! Ha det bäst och var rädda om er.

skriven
#2: peter

Hampi ar helt sagoligt... helt overkligt och fantastiskt... jag ger Hampi fem VagaVagubbar av fem



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :