Medicin...

... ska jag få idag.
.
Medicinen mot min giardiainfektion fanns ju inte att tillgå på ett enda av alla Halmstads apotek igår... men idag vid 16.00-tiden så ska det ha kommit in på apoteket vid stora torg... specialbeställd för att jag ska kunna bli frisk... jag känner mig utvald... och kan knappt vänta på att få proppa i mig mina fyra piller Fasigyn som tydligen ska hjälpa mig att bli frisk efter bara en dags pillerknaprande... ja, jag tror t.o.m. att jag ska svälja alla tabletterna på en gång.
.
1-(2-Etylsulfonyletyl)-2-metyl-5-nitroimidazol

eller med ett annat ord... Tinidazol.

.

Tinidazol är den verksamma substansen i Fasigyn som används för att ta död på Giardia lamblia (synonymt G. intestinalisG. duodenalis), ett encelligt "urdjur", protozo... och det är inte utan att jag tröttnat lite på min encelliga polare som ju valt mig att bo i... nu är det dax för honom/henne/det att... flytta.

.

Ett annat verksamt "botemedel" som säkert funkat hade ju varit att brännas på bål.

.

Jag måste faktiskt erkänna att det börjar lite jobbigt att vara småkrasslig en längre tid och att jag verkligen hoppas att min medicin ska lösa detta problem för mig... inte för att jag varit så himla sjuk eller för att jag tappat 5 kilo i vikt... de 5 kilona vill jag ju inte ha tillbaka... utan mer för att få tillbaka lite av min energi som jag tror sjukdommen har snott från mig... den energin vill jag jag hellre lägga på roligare grejer.

Kommentera inlägget här :