Bearbetning...

... tar tid.
.
Det är en viss skillnad på att äga sin historia och vara ägd av sin historia... själv så har jag förstått varför jag reagerar som jag gör i vissa situationer... och bara det var en befrielse för mig... jag var inte bara "dum i huvudet" utan det finns en anledning till att jag reagerar som jag gör... däremot så blev jag väl en smula besviken på att det inte räckte med den förklaringen även om många pusselbitar trillade på plats... tydligen så behöver jag bearbeta vissa delar av min egen historia innan jag kan känna att jag inte längre behöver vara ett offer för vad jag upplevt tidigare i mitt liv... att reagera automatiskt på nya situationer med gamla känslor har jag tröttnat på för länge sedan ... tack och lov så känner jag ett stort hopp om att jag kommer att befrias från detta mitt eget fängelse... och slippa vara ägd av min egen historia... det är sannerligen skönt att tillfriskna... på alla plan... att acceptera och förändras.
.
Tillfrisknadet är en process... det tar tid men det är värt besväret... jag växer som människa varje dag.
 

Kommentera inlägget här :