Åldern...

... Spelar roll.
.
Jag är 57 år gammal och det är inte utan att det känns lite... Overkligt... För personligen så tycker jag att det låter väldigt mycket äldre än vad jag känner mig som... Fast egentligen så har jag nog fel där... Det är ju precis så här det känns att vara i min ålder... Grejen är väl bara att jag på något konstigt sätt fått för mig att snöa in på siffrorna... Och lever kvar i någon slags forntid då människor i min ålder var jättegamla... Och betedde sig på ett sätt som jag inte riktigt kunde förstå... Kanske för att de kom från en annan tid och hade levt yrket längre än jag... Idag så är det jag som är i den åldern men jag har inte levt det livet... Jag har ju levt och lever mitt eget liv på ett sätt som jag själv bestämmer... Att vara i min ålder innebär att jag kan göra precis vad jag själv känner för att göra... Och det har ju inget med åldern att göra... Idag så åker killar och tjejer i min ålder bräda... Lyssnar på flippad musik och beter sig på ett helt annat sätt... Och det är ju inte så konstigt heller... Det är en annan tid nu... Att bli äldre innebär ju inte att man blir någonting annat än den man är... Och det är ju tur... För då kan jag ju ta på mig min bräda... Sätta in mina hörlurar och lite schysst musik... Och kasta mig utför backarna i Åre... Och bara njuta av livet... För någonting positivt har jag lärt mig med alla dessa år jag levt... Och det är att livet kan vara en helt fantastisk gåva.
.
Livet är ofta vad vi gör det till... Oavsett ålder.


Kommentera inlägget här :