En dag...

... i taget.
.
Det känns viktigt för mig att leva "en dag i taget" av många anledningar... dels för att inte stressa upp mig inför massa grejer som står på min agenda i framtiden... och ibland om vad som jag "borde" gjort i det förflutna... men mest för att kunna "fånga" dagen idag... ta den som det kommer och leva här och nu... idag är ju faktiskt den enda dagen som jag kan gå till handling och göra det jag ska göra... ibland är det enkelt att leva här och nu... vissa dagar betydligt svårare... ta bara det här med vädret... inget som jag kan påverka överhuvudtaget... det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen... lik förbannat så kan jag komma på mig själv om att oroa mig en liten smula om hur det kommer att se ut på torsdag då vi ska åka till Östersund... eller hur det kommer att se ut i backarna i Åre på fredag... det snackas om snö och båst... och det enda jag kan göra åt det är att... gilla läget och ta det som det kommer.
.
På fredag så kan jag då äntligen ställa mig på min bräda igen... för första gången denna säsongen.
 

Kommentera inlägget här :