Framme...

... I Östersund.
.
Vi drog iväg redan i går kväll från Göteborg... Körde rakt in i värsta snöovädret i Värmland... Stannade till på vägen när det snöade som värst och sov två timmar i bilen innan vi åkte vidare... Och kom fram vid 10-snåret... visst är vi lite slitna idag men vad gör det... Vi har en hel extra dag att vila upp oss på vårt hotell med filmkanaler och en skön säng... Plus en skön bastu... Och sist men inte minst... Vi sitter inte i en bil just nu... Istället så sitter vi och läppjar på en kaffe latte och spelar mulle... Och imorgon så drar min älskling på konventet för att träffa sina sponsisystrar medans jag sätter mig i bilen med min bräda och åker till Åre för att ta det första åket för säsongen för mig... Samtidigt som jag som bonus får tillfälle att träffa min älskade son som ju jobbar säsong i Åre.
.
Denna helgen har vi bytt ut svart sand mot vit snö.
.
Lite skoj att kunna variera sig lite... För knappt två veckor sedan så stod vi på svart sand på Bali i sommarvärmen... Och idag så knallar vi omkring på vinterkall vit snö i Östersund... Tillsammans men ändå var för sig... Tänk vad bra man kan ha det om man bara struntar i att peta i sig den där första.

Kommentera inlägget här :