Herregud...

... vad mycket kläder.
.
Det är onekligen skillnad på att snorkla och åka bräda... inte minst temperaturmässigt vilket i sin tur innebär att jag behöver klä mig på ett helt annat sätt... och jag kan inte låta bli att förundras över hur himla mycket kläder jag har på mig när jag åker bräda... här räcker det ju inte med badbrallor... det är ju ett helt äventyr att bara klä på sig alla dessa kläder... men det är det värt... jag gillar ju att åka bräda men inte att frysa... och som tur är finns det kläder för alla väder... badbrallor när man snorklar och varma vindtäta kläder som man hör och häpna kan röra sig i när man åker bräda.
.
Det är lite skillnad på att klä sig för en dag på brädan om jag jämför med en dags snorklande.
.
I vilket fall som helst så ska det bli skoj att få åka lite bräda i helgen... imorgon åker vi till Östersund för att ta oss till vinterkonventet där... och då passar jag på att ta en liten sväng till Åre för att för första gången få lov att prova backarna där... jag min bräda och alla mina kläder.

Kommentera inlägget här :