Värmen...

... Blir också vardag.
.
Nu har vi varit iväg så länge att vi har vant oss vid att ha sommar den 13 januari... Det är ett naturligt tillstånd att inte kunna ha ett täcke på sig om natten... Eller att tycka att en T-shirt är alldeles för mycket att ha på sig... Här nere är det linne som gäller... Tunna linne och ett par badbrallor... Solar gör vi i skuggan under ett parasoll... Och att hoppa i havet för ett dopp lite då och då är ju en självklarhet... Värmen har blivit vardag... En vardag som jag har lätt att leva med... Så jag tror minsann att jag passar på att njuta några dagar till.
.
Jag gillar att ligga på stranden.
.
Det är lätt att vänja sig vid att ha det bra... Och mer än skönt tillfredställande att kunna konstatera att vi är värda att ha det så här bra.

Kommentarer :

#1: Gunilla

Njut, här är det bara skitväder i alla fall......

Svar: Det gör vi... Fast å andra sidan kan vi även njuta av att sitta inomhus och njuta även när det är skitväder... Kram
peter

skriven
#2: macys prom dresses

Blir så arg på dessa saker. Just nu retar det mig mest detta med obligatorisk militärtjänstgöring i Finland. Bor själv i Finland och har just nu min andra hälft där. Men jag blir så irriterad, varför är det endast obligatoriskt för män? Är det inte lite gammalmodigt, att tänka att män är bättre på att försvara landet än vad kvinnor är? Hör kvinnan hemma i köket och mannen ut på fältet? Är jag som kvinna sämre för att jag har en fitta mellan benen? De få kvinnor som ändå i Finland tar värnplikt så får t.ex. kläder anpassade för män. Hela denna grej är så mansdominerad! Jag hatar det. Och för att inte tala om showerna de ordnar på soldathemmet med ”lättklädda damer” som underhållning för den ack så svåra militärundervisningen. Hej patriarkatet.
macys prom dresses http://www.macdressys.com

Svar: ?
peter

skriven

Kommentera inlägget här :