Vilken resa...

... vi gjort.
.
Så sitter jag då här hemma i Brännebassalt igen... vaknade klarvaken klockan 4 på morgonen efter att somnat kanska direkt framför TV:n vid 7-snåret igår kväll... tidsomställningen tar väl några dagar... våra kroppar vill nog säga till oss att 4 på morgonen egentligen är 11 på förmiddagen... men jag är övertygad om att det blir en ganska smärtfri omställning... får väll bara se till att försöka vara uppe så länge som möjligt ikväll och det lär nog inte bli så svårt att komma i tid till jobbet på måndag morgon.
.
Laddade precis över lite bilder från paddan till datorn... och då såg jag samtidigt vilken häftig resa vi varit ute på... det har varit fem fantastiska veckor i paradiset... och det är väl inte utan att jag redan saknar Bali en liten smula även om det ju är ganska skoj att vara hemma igen... det är skönt att ha ett hem att komma hem till... någonting som inte är en självklarhet för alla... och någonting att verkligen vara tacksam över.
.
Solnedgången över den svarta stranden var verkligen någonting utöver det vanliga.
.

Vi har tagit dagen som den kommit i fem veckor... upplevelserna har kommit till oss... som att få simma en halvtimme med en sköldpadda en tidig morgon på Gili Air... eller när vi sprang på en tremetersödla på väg hem till vår bungalow på Matahari... eller alla dessa fantastiska solnedgångar som toppades med den helt magiska upplevelsen vid den svarta stranden på Balis norra västkust... för att inte tala om att simma tillsammans med mator... se clownfiskar på vår "vanliga" strand i Sanur... rena vår karma vägledda av en munk på "rätt" vattentempel... den fantastiska roadtrippen över bergen på småvägar bland lokalbefolkningen utan att se skymten av turism... ja, listan kan göras lång... kort sagt så har vi haft den magiska och helt underbara semester vi varit värda... och som vi så väl behövt.
.
Nu går livet vidare... och är det någonting jag vill ta med mig från denna resan så är det förmågan att leva i nuet och låta livets upplevelser komma till mig utan att jaga efter dem... här och nu... alltid.
 

Kommentera inlägget här :